-
27. november 2011web
Der har været meget stille på bloggen i hele november måned.
Der er begyndt at kører tog på Storstrømsbroen, alle IC4-tog er taget ud af den daglige drift, DD-materiel i IC-trafik, osv. osv. Der har været rigelig med nyheder at skrive om.
Fokus her på bloggen, har dog altid været billeder fra den daglige drift, evt. med en tilknyttet tekst og ikke en decideret nyhedsside, som forsøger at koge debatindlæg og nyheder ned til en indlæg.
Opdateringerne i fremtiden vil blive færrer og der vil måske endda blive stille i perioder, derfor en opfordring til at følge med på bloggens RSS-feed.
For jernbanenyheder på nettet, kan det anbefales at følge med i My 1 2 87’s Nyt-på-nettet og på Jernbanen.dks debatforum.
Tags: dd, dobbeltdækkervogne, ic4, storstrømsbroen
- Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar. -
Det vil ingen ende tage, og her på bloggen ville det være for omfattende at skrive om alle de overskrifter som DSB skaber i medierne for tiden. Det er sådan set heller ikke formålet med denne blog. Alligevel vælger vi her, at linke til nogle af de seneste historier om DSB:
Om de fortsatte problemer med IC4:
Politiken: IC4-tog med passagerer kunne ikke bremse og kørte over for rødt lys
Politiken: DSB-direktør: Ingen grund til at standse IC4-togeneOm forberedelserne til sne og vinter:
Berlingske: DSB satser på snesikker drift til vinterOm den nye direktør, har sagt op igen:
DR Nyheder: Ny DSB-direktør stopper øjeblikkeligt
Berlingske Business: Vil du være DSB’s næste direktør?Det har været, og er, et hårdt år for DSB.
Tags: direktør, dsb, ic4, signal, sne, snevejr, vinter
- Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar. -
Siden tirsdag d. 18 oktober, har DSB haft spærret 6 ME-lokomotiver og 28 dobbeltdækkervogne inde på Falster, efter at Storstrømsbroen blev lukket uden varsel.
DSB har forsøgt at få færget materielet til Tyskland og kørt hjem via Padborg (Pa). Det er dog ikke lykkes, grundet vægten af lokomotiverne og bureaukratiske regler med hensyn til vognene.
I mellemtiden har Banedanmark lavet lappeløsninger på broen og i fredags skulle det så forsøges at liste lokomotiver og vogne over ved hjælp af DSB Museumstogs MX 1001 og ligeledes kører 5 MR-sæt retur, for at kunne kører den lokale togdrift. I sidste øjeblik, blev det hele dog aflyst, da Banedanmark havde fundet nye revner og kørslen alligevel ikke kunne tillades.
Udover de seks stammer mangler i den sjællandske regionaltrafik, så kæmper DSB generelt med materielmangler. Forsinkelsen af – og den generelle stabilitet af IC4 gør det ikke nemmere. Ligeledes har der manglet mange ER-eltogsæt i den daglige drift, grundet efterslæb med værkstedseftersyn.
Tags: banedanmark, dobbeltdækkervogne, me, nykøbing falster, storstrømsbroen
- Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar. -