-
MY 1135 og ME 1502 + 4 Bn-vogne forlader Hovedbanegården i retning mod Høje Tåstrup. Der skal igen vendes SA-sæt, og Bn-vognene er med som bremsevogne, da togets bremseprocent ellers er for lav. Der vendes via Ringbanen.
Tags: 1135, 1502, bn, dsb, høje, københavn, me, my, ringbanen, s-tog, sa, tåstrup
- Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar. -
ME 1506 og 1535 fra RØ 1248. 1535 var løbet tør for kølervæske, og var brudt ned i Nykøbing Falster. DD-stamme og togmaskine blev koblet bag på en rød stamme og kørt til København.
Tags: 1506, 1535, dd, falster, københavn, me, nykøbing, regional
- Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar. -
Københavns Hovedbanegård spor 7. På billedet kan ses et bremseprøvesignal, fra dengang alle Intercity-tog bestod af lokomotivtrukne tog. Signalet blev brugt som information til lokoføren, alt efter om han skulle slå bremsen, løse eller om bremsen var løs og i orden – og toget derved klar til afgang. I dag bliver alle lokomotivtrukne tog bremseprøvet via radio og signalet bliver derfor ikke brugt mere. Alle togsæt bremseprøves automatisk ved hjælp af computeren i toget.
Tags: intercity, københavn
- Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar. -