• scissors
    31. august 2010ic3dkfjern, s-tog, web

    Denne overskrift kan i dag læses i Berlingske Tidendes Business-sektion. Læser man artiklen vil man dog hurtigt finde ud af, at DSB blot vil udvide sit omfang af Orange-produkter. Det som virkelig ville rykke noget for de rejsende, ville dog være de små korte rejser i Hovedstadsområdet eller endnu billigere pendlerkort generelt i DSB.

    Men man skal selvfølgelig starte et sted. Læs artiklen her:

    DSB: Det bliver billigere at køre i tog

    Flere kampagnetilbud og en aggressiv markedsføring skal gøre det billigere at køre i tog med DSB i fremtiden.

    Det skal være billigere at køre i tog. DSB lover flere kampagnetilbud og en aggressiv markedsføring, der skal sikre billigere togbilletter i fremtiden.

    Læs resten af indlægget »

    Tags: , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    25. august 2010ic3dkfjern, web

    Inspireret af flere indlæg fra debatforummet Tog-Sim.dk, som der omhandlede sidste dag med DSBs Bn-vogne i ordinær drift, så kommer der her et indlæg med artikler og billeder fra dagen:

    To artikler fra DSBs medarbejderavis, som også bliver sendt ud til pressen:
    Farvel til Bn-vognene (10. august 2010)
    Bn-vognene fulgt som stjerner (17. august 2010)

    Artikel fra onlineudgaven af Ingeniøren:
    Nu kører DSB’s forhadte blå kreaturvogne for sidste gang (10. august 2010)

    Billeder på Facebook fra sidste dag af Tommy Rolf Nielsen Martens:
    Den sidste dag med blå Bn-vogne mm. (13. august 2010)

    Alle billeder af ældre dato er taget af Philip Wormald i perioden 1983 til 1985:


    Tags: , , , , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    20. august 2010ic3dkfjern, web

    Det hænder da også at nattoget fra København (Kh) bliver oprangeret forkert, men umiddelbart er det da endnu ikke gået så skidt som denne artikel fra TV2 Nyhederne beskriver:

    Nattog til Milano endte i Zürich

    Passagererne i nattoget “Salvador Dali” fik sig noget af en overraskelse, da de mandag morgen stod af toget fra Barcelona. Toget holdt nemlig ikke som planlagt på stationen i den norditalienske by Milano, men i den schweiziske by Zürich over 320 kilometer væk.

    Toget var kørt fra Barcelona i Spanien søndag og nåede planmæssigt til Lyon i Frankrig. Men her gik det galt. En af mindre del af togstammen skulle videre til Zürich, mens resten af vognene skulle til Milano. Men jernbanepersonalet tog fejl og sendte de to tog i de forkerte retninger.

    Toget der fejlagtigt kørte mod Milano blev i Geneve omdirigeret til Zürich.

    Det andet tog nåede helt til Zürich inden fejlen blev opdaget, og det måtte returnere til Lyon, hvorfra det kunne køre i den rigtige retning til Milano, hvor det ankom mere end fire timer forsinket. De 135 passagerer vil nu få de fulde udgifter til billetterne refunderet.

    Onsdag d. 18. aug. 2010; kl. 14:12 af mira, nyhederne.tv2.dk.

    Det vedhæftet billede af er taget af Allan Støvring Nielsen og viser nattoget fra København (Kh) tæt ved Ringsted (Rg), den 7. juni 2010. Toget er som EN 483 på vej til Padborg (Pa):

    Tags: , , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    18. august 2010ic3dks-tog, web

    Sidste kapitel i historien omkring S-tog og nedrivning af køreledninger:

    77 strømaftagere på S-tog blev ødelagt af fejlplaceret isolator

    Sidste uges S-togs kaos var »en slem omgang« for DSB’s S-tog. Fejlplaceret kørestrømsanlæg gav 77 beskadigede strømaftagere på S-togene og det koster reperationer for en halv millione kroner.

    Omkostningerne til reparation eller udskiftning af ødelagte strømaftagere på DSB’s S-tog efter sidste uges kaotiske tilstande på jernbanen, ender på ca. en halv million kroner, oplyser DSB S-togs driftschef, Lars Wrist-Elkjær.

    »Belægningen var ødelagt på 72 strømaftagere, så belægningen efterfølgende måtte udskiftes,« siger Lars Wrist-Elkjær. Den skinne på strømaftageren, som glider langs køreledningen, er belagt med en såkaldt kulbane for at mindske slitage – typisk var der blevet banket hakker eller revner i denne belægning.

    Derudover var fem yderligere strømaftagere slået så meget i stykker, at de helt måtte udskiftes.

    »Det var en ekstraordinært slem omgang, det vi oplevede i sidste uge,« sammenfatter Lars Wrist-Elkjær.

    Læs resten af indlægget »

    Tags: , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • « Ældre indlæg