-

TDC og DSB er for tiden ved at teste såkaldte ‘hotspots’ i togene i mellem København og Korsør. Indtil videre er der blevet installeret udstyr i otte ER-sæt. Det drejer sig om disse sæt:
2028, 2029, 2033, 2034, 2035, 2036, 2037 og 2039.Sættene kører i et fast mønster, så det er derfor de samme afgange som burde have internet i togene i prøveperioden.
Update, 20/11-2007:
I følge http://www.dsb.dk/hotspot/ vil prisen i prøveperioden være på 0,50 kr., mod normalt 1 kr. i minuttet. Det er på samme del af hjemmesiden muligt at læse meget mere om forsøget. Læs mere om hvordan det virker her: http://harddisken.23visualblog.com/photo/11611/large og om hvordan det virker i praksis: http://politiken.dk/tjek/digitalt/article435213.ece.
Tags: dsb, er, internet, korsør, københavn, tdc
- Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar. -

TV2 | Finans var en tur ude og kører med IC 128 i mellem Htå og Kh. De interviewede en passager omkring internet i togene. Det drejer sig om den danske softwareudvikler Zealconnect, der efter knap to års udvikling er klar til at levere trådløst internet til tog, busser og færger – selv med over 250 km/t. Fokus er i første omgang på jernbanetrafik, hvor Zealconnect satser hårdt på at få en dansk togoperatør blandt kunderne.
Tags: finans, intercity, internet, københavn, tv2, zealconnect
- Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar. -



