• Feed icon
ic3.dk velkomstbanner
  • IC3-togsæt fra Israel kan redde DSB

    0
    scissors
    4. oktober 2011ic3dkfjern, web

    DSB har store kapacitetsproblemer i deres tog. Dagligt i myldretiden står rejsende op og pladsen er trang. Et problem DSB ikke burde have, hvis ellers IC4-toget var blevet leveret til tiden og i en køreklar stand.

    Indtil videre er problemet forsøgt løst ved at indleje flere dobbeltdækkervogne til den sjællandske regionaltrafik og i Jylland indsættes MR-togsæt som erstatning for IC3-togsæt i tog fra Aarhus (Ar) til henholdsvis Aalborg (Ab) og Esbjerg (Es).

    46 ekstra IC3-togsæt vil gøre en væsentligt forskel for DSB og ville kunne gøre det muligt for DSB at lave størrer tog og have en størrer værkstedspulje af togsæt og i den sidste ende dermed en mere stabil trafik.

    Og 46 IC3-togsæt er netop hvad Isreal Railways sætter til salg i en nær fremtid, i følge en artikel fra avisen Ingeniøren. I artiklen udtaler Bombardier sig om muligheden for indkøb af togsæt fra Israel til Danmark.

    Læs artikel: Israelske IC3-tog kan redde DSB ud af knibe

    Læs resten af indlægget »

    Tags: aalborg, aarhus, bombardier, dd, dobbeltdækkervogne, dsb, esbjerg, ic3, ic4, ingeniøren, israel, isreal railways, jylland, pendler, sjælland, youtube
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • Ombygning af DSB’s IC4-togsæt

    0
    scissors
    4. oktober 2011ic3dkfjern, web

    På YouTube kan man næsten finde alt. Der i blandt også jernbanerelateret film. Filmet både af amatører, og andre af professionelle, som er redigeret og nærmere ligner et indslag som vi kender det fra tv.

    Tidligere har vi bloggen vist pressevideoer fra DSB, som var brugt til at fremvise IC4-toget ud fra de forskellige personalegruppers syn. For nyligt er der dukket en ny video op, som med speak og video forklarer hele processen fra et togsæt kommer til Danmark fra Italien og derefter bliver opgraderet og ombygget i Danmark.

    Ombygning af DSB’s IC4-togsæt, sept. 2011:

    IC4-togene er stadig en af DSB’s store udfordringer. Der er nu lavet en film om den lange og komplicerede proces, der starter helt nede i bunden af støvlen i Italien og ender måneder senere, når toget kører ud af værkstedet i Aarhus klar til at køre med passagerer.

    Tags: aarhus, ansaldobreda, danmark, dsb, ic4, italien, youtube
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • Hovedbanegården fylder 100 år i 2011

    0
    scissors
    18. juli 2011ic3dkfjern, s-tog, web

    Den nuværende Københavns Hovedbanegård (Kh) blev indviet 30. november 1911, hvor bl.a trafikminister Thomas C. Larsen holdt tale. Dagen efter, den 1. december, afgik indvielsestoget fra banegården. “Ikke køn, men ny, rummelig og lys, topmoderne” skrev Johannes V. Jensen i 1911 om den nye hovedbanegård.

    Om DSB i den forbindelse afholder noget festivitas er for tidligt at sige, på DSB’s hjemmeside er der intet at finde om jubilæet og DSB Museumstog nævner heller intet om det på deres hjemmeside.

    Statens Arkiver har dog lavet en temaside omkring Hovedbanegården og historien bag.

    Tags: dsb, københavns hovedbanegård, museumstog, statens arkiver
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • Kraftigt skybrud over Danmark

    0
    scissors
    5. juli 2011ic3dkweb

    Lørdag d. 2. juli blev Danmark hårdt ramt af regnvejr, nærmere betegnet som et skybrud. Det ramte Banedanmark hårdt i Københavnsområdet.

    Bl.a. blev Østerport (Kk) oversvømmet flere steder og sikringsanlægget stod under vand og har gjort der ikke kunne kører tog siden lørdag aften. Ved Nordhavn (Nht) har der været dæmningsskred, kombineret med problemerne med Østerport, har DSB First ikke kunne kører i mellem Københavns Hovedbanegård (Kh) og Hellerup (Hl). På S-banen blev Ringbanen hårdt ramt og Flintholm (del af Van) stod under vand. Ligeledes var Svanemøllen (Sam) ramt.

    Banedanmark har på deres hjemmeside lagt pressebilleder online der viser en del af skaderne og DSB har på deres Facebook-profil ligeledes lagt billeder online.

    I skrivende stund, tirsdag kl. 15:45, er Østerport endnu ikke åben for fjerntog, til trods for DSB og DSB First forventede normal drift fra i morges.

    Berlingske: DSB får gang i S-togene igen
    Politiken: DSB genåbner strækninger

    Tags: banedanmark, dsb, dsb first, flintholm, hellerup, nordhavn, østerport, ringbanen, s-tog, skybrud, svanemøllen
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • « Ældre indlæg

    Nyere indlæg »

Navigationsmenu på bloggen

  • Debat (Fora, blogs, nyhedsbreve, osv.)
  • Galleri (Både nye og ældre billeder)
  • Kontakt (Via formular eller e-mail)
  • Links (Alt inden for jernbanen)
  • Video (Diverse former for jernbanevideo)
  • Webmail (Personlig mail via Gmail)

Genveje til indlæg på bloggen

  • Bagsiden
  • Billedpolitik
  • Dropbox (gem data gratis online)
  • DSB IC3, litra MF
  • Introduktion til det nye design
  • Køreplansdatabase
  • Rapport: Effektivisering af DSB (pdf)
  • Rapport: Kapaciteten på Kbh H (pdf)
  • Trafikinfo på mobilen

Tidligere indlæg

  • januar 2014
  • oktober 2012
  • marts 2012
  • februar 2012
  • januar 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • september 2011
  • august 2011
  • juli 2011
  • juni 2011
  • maj 2011
  • april 2011
  • marts 2011
  • februar 2011
  • januar 2011
  • december 2010
  • november 2010
  • oktober 2010
  • september 2010
  • august 2010
  • juli 2010
  • juni 2010
  • maj 2010
  • april 2010
  • marts 2010
  • februar 2010
  • januar 2010
  • december 2009
  • november 2009
  • oktober 2009
  • september 2009
  • august 2009
  • juli 2009
  • juni 2009
  • maj 2009
  • april 2009
  • marts 2009
  • februar 2009
  • januar 2009
  • december 2008
  • november 2008
  • oktober 2008
  • september 2008
  • august 2008
  • juli 2008
  • juni 2008
  • april 2008
  • marts 2008
  • februar 2008
  • januar 2008
  • december 2007
  • november 2007
  • oktober 2007
  • september 2007
  • juli 2007
  • maj 2007
  • april 2007
  • marts 2007
  • februar 2007
  • januar 2007
  • december 2006
  • november 2006
  • oktober 2006
  • august 2006
  • juli 2006
  • juni 2006
  • maj 2006
  • april 2006
  • marts 2006
  • februar 2006
  • januar 2006
  • december 2005
  • november 2005
  • oktober 2005
  • september 2005
  • august 2005
  • juli 2005
  • maj 2005
  • oktober 2004
  • september 2004
  • august 2004
  • juli 2004
  • juni 2004
  • maj 2004
  • april 2004

Tags

483 1135 banedanmark belvedere bn cvk dd dsb ea er euronight folie fredericia gb godstog ic3 ic4 intercity kalundborg københavn københavns hovedbanegård lyntog me mf mg mgb mk mx my mz nykøbing falster odense padborg railion regional ringsted roskilde s-tog sj slagelse sverige tyskland youtube århus østerport

Download Google Chrome Browser

© 2004-2023 ic3.dk | Powered by WordPress | Theme by AZ Money (tilpasset)