• scissors
    27. oktober 2011ic3dkfjern, web

    Dette indlægs overskrift kan læses i mange danske medier i dag. Det skyldes at den længede ventede rapport fra Atkins omkring IC4 blev præsenteret i formiddags. Det kunne blive dødsstødet til toget, men det blev det ikke.

    Atkins’ jernbaneeksperter vurderer, at IC4-projektet bør videreføres og toget – med tiden – indsættes i landsdelstrafikken som oprindeligt planlagt. Der er ifølge Atkins primært 3 årsager til, at IC4-projektet ikke bør stoppes:

    – Grundelementerne i IC4-toget vurderes at være sunde, og de tekniske problemer med IC4 kan løses.
    – Der eksisterer reelt ikke alternativer til IC4.
    – IC4-toget er – selv når det tages hensyn til omkostningerne med at færdiggøre toget – et billigt tog.

    I mens fortsætter de daglige nedbrud med IC4-materiel …

    Læs hele rapporten på Transportministeriets hjemmeside: IC4 – resultat af eksternt review.

    Tags: , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    26. oktober 2011ic3dks-tog, web

    To kontrollører, som tvang en ung mand mod gulvet i adskillige minutter, risikerer en fyreseddel. En video viser to hærdebrede kontrollører smide den unge mand på gulvet i S-toget mellem Østerport og Nørreport, og holde ham nede med deres knæ.

    Herunder er to videoer. Omtalte video herovre fra, plus en hel anden episode. Den vise med tydelighed hvilke udfordringer DSB’s personale i S-toget og alm. tog kommer ud for til dagligt:

    #01:

    #02:

    Hvad er jeres mening om de to sager?

    Tags: , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    21. oktober 2011ic3dkfjern, web

    DSB kæmper med materielproblemer. Såsom IC4-toget, ældre MR-togsæt genindsættes i drift og selvfølgelig DSB First. Men Banedanmark går ikke fri for problemer med deres infrastruktur.

    Tidligere på året var det skybrud, som ødelagde meget af signalteknikken og tirsdag aften blev Storstrømsbroen så totalt lukket togtrafik pga. fundet af en revne på 25 cm. i betonen på broen.

    DSB har fået spærret seks stammer inde syd for broen. Pga. særplanen på Sjælland med ombygningen af Hovedbanegården, så mangler de ikke. Men det gør de på mandag, når trafikken starter op normalt igen. DSB undersøger nu mulighederne for at få materielet tilbage til Sjælland. Eneste mulighed ser ud til at blive med færge til Tyskland og hjem via Padborg (Pa) til København (Kh).

    Indtil onsdag 26. okt. er der planlagt særplaner for Sydbanen.

    Det skal ikke være nemt at kører med tog.

    OPDATERING: Banedanmark forlængede mandag d. 24. oktober spærringen af broen i yderligere tre uger. DSB forlænger ligeledes deres særplan. De indespærrede lokomotiver og vogne arbejder DSB stadig på at få hjem til København

    Tags: , , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    16. oktober 2011ic3dkfjern, web

    På Københavns Hovedbanegårds kommandopost, benævnt Kh Fjern, gik man i weekenden igang med udskiftningen af centralapparatet (CAPP) fra 1986. I takt med at trafikmængden øges på Hovedbanegården de kommende år, er der behov for et nyt og større centralapparat.

    Udvidelsen skyldes blandt andet åbningen i 2012 af et nyt dobbeltspor mellem hovedbanegården og Ny Ellebjerg st. (Nel), som giver mulighed for to ekstra tog i timen, som en del af KØR-projektet.

    Se desuden link til TV2 Nyhederne søndag: Færre tog i ferien.

    Vedlagt er billeder fra lørdag, hvor det nye CAPP blev løftet op:

    Tags: , , , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • « Ældre indlæg