• scissors
    31. juli 2006ic3dkfjern, web

    Dagen i dag skulle være sommerens vendepunkt for DSB. Det omfattende sporarbejde i mellem Glostrup og Hvidovre Fjern er afsluttet og Banedanmark har genåbnet Nørreport station i begge spor. Sådan blev det ikke.

    I dag faldt køreledningerne ned på både Høje Taastrup station og Københavns Hovedbanegård.
    Uheldet i Høje Taastrup skyldtes, at en due, der havde søgt ly for regnen på køreledningen under perrontaget, baskede med vingerne og skabte kontakt mellem køreledningen og bæreledningen, hvilket fik bæreledningen til at brænde over.

    Den knækkede køreledning og isolatoren splintrede frontruden på et IR4-tog, ER 2012, der kom kørende ind i spor 3 næsten samtidig. Køreledningen og isolatoren forvoldte voldsom skade på frontruden men trængte ikke igennem de tre glaslag, den er opbygget af. Togsættet er nu taget ud til reparation hos El Togsæt Helgoland.

    På Hovedbanegården knækkede et såkaldt K-ophæng af ukendte årsager, og det fik køreledningen til at hænge løst.

    Udover det var der en personpåkørsel i Holbæk og sidst men ikke mindst stoppede et IC3-togsæt i Storebæltstunnelen med defekte bremser.

    Tags: , , , , , , , , , , , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    27. juli 2006ic3dkfjern, mobil

    ME 1501 og MEo 1534.

    Tags: , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    26. juli 2006ic3dkfjern, mobil

    MY 1135 og WRm 003. Ledsagervognen skal transporteres til Rødekro via Ringsted.

    Tags: , , , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    25. juli 2006ic3dkmobil, s-tog

    Billede taget fra linie A lige ved Sjælør st.

    Tags: ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • « Ældre indlæg