• scissors
    24. maj 2005ic3dkfjern, mobil, s-tog

    MY 1135 og ME 1502 + 4 Bn-vogne forlader Hovedbanegården i retning mod Høje Tåstrup. Der skal igen vendes SA-sæt, og Bn-vognene er med som bremsevogne, da togets bremseprocent ellers er for lav. Der vendes via Ringbanen.

    Tags: , , , , , , , , , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    9. maj 2005ic3dkfjern, mobil

    ME 1506 og 1535 fra RØ 1248. 1535 var løbet tør for kølervæske, og var brudt ned i Nykøbing Falster. DD-stamme og togmaskine blev koblet bag på en rød stamme og kørt til København.

    Tags: , , , , , , ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.
  • scissors
    7. maj 2005ic3dkfjern, mobil

    Københavns Hovedbanegård spor 7. På billedet kan ses et bremseprøvesignal, fra dengang alle Intercity-tog bestod af lokomotivtrukne tog. Signalet blev brugt som information til lokoføren, alt efter om han skulle slå bremsen, løse eller om bremsen var løs og i orden – og toget derved klar til afgang. I dag bliver alle lokomotivtrukne tog bremseprøvet via radio og signalet bliver derfor ikke brugt mere. Alle togsæt bremseprøves automatisk ved hjælp af computeren i toget.

    Tags: ,
    - Klik på den grønne overskrift af indlægget, hvis du vil skrive en kommentar.